Virtuální realita od Samsungu je úspěšná. Podle analytiků trh významně poroste

24. 11. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Samsung začal prodávat cenově dostupnou virtuální realitu. Samsung Gear VR boduje hlavně cenou, protože stojí pouhých 99 dolarů. Pokud nepočítáte Google Cardboard, který nabídne podobný zážitek, ale jedná se jen o papírovou krabici a jakési vstupní zařízení do světa virtuální reality. Jihokorejský výrobce svou verzi jednodušší virtuální reality, kterou rozpohybuje připnutý smartphone, začal prodávat 20. listopadu.

Jedná se o první verzi určenou pro spotřebitele, čemuž ostatně odpovídá i cena. Je kompatibilní s mobily Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+ a Note 5. Samsung může slavit, protože jak informuje TechCrunch, den po uvedení bylo vyprodáno, a to aspoň v Amazonu nebo Best Buy. Samsung se mezitím musel poprat s tím, jak zařízení propagovat, protože ukázat virtuální realitu není úplně jednoduché. Na finální spot se můžete podívat níže, zhodnotit jej můžete v komentářích pod článkem.

Samsung Galaxy Gear VR
Samsung Galaxy Gear VR

Počáteční úspěch může být způsoben tím, že si spotřebitelé mohou virtuální realitu pořídit vůbec poprvé. Navíc za pár korun, které promlouvají asi nejvíc ve prospěch zařízení. Zklamání se každopádně ještě může dostavit. Bude ale virtuální realita opravdu úspěchem, nebo se technologie tak široce neprosadí?

 

Odpovědět se pokusila analytická firma SuperData. Virtuální realita složená ze zařízení na hlavu a smarphonů by mohla vést k příjmům ve výši 15,9 miliardy dolarů v roce 2019. Suma vzniklá kombinací prodejů smartphonů a samotných zařízeno pro virtuální realitu mi připadají netransparentní. Pokud jste však nadšenci, berte to zatím tak, že se bude virtuální realitě dařit.

SuperData předpokládá, že zákazníci za VR v tomto roce utratí 660,5 milionu dolarů, v příštím roce 5,1 miliardy, v roce 2017 pak 8,8 miliardy a dokonce 12,2 miliardy v roce 2018. Z vlastních průzkumů firmě vyšlo, že si 18 % hráčů počítačových her plánuje pořídit Oculus Rift, až bude k dispozici. Mezitím si 31 % amerických konzolových hráčů pořídí PlayStation VR. Jestli se závěry studie a výzkumu potvrdí, se ale uvidí.

" frameborder="0" allowfullscreen>

ICTS24

Zdroj: TechCrunch 1 | 2

SuperData via VentureBeat