Přehrávání 360° videí bylo dosaženo adopcí specifikací a nástrojů
Spatial Video, prohlížení
fotografií a panoramat je možné díky adopci specifikace Spherical.
Podporovány jsou přibližování a oddalování, sférická panoramata a obrácená
sférická panoramata. Ovládání je
navržené pro myš a klávesnici – minimálně lze tato polohovací zařízení
použít. Pro akceleraci jsou požívána rozhraní OpenGL a Direct3D 11.
Na obrázku to není vidět, ale obraz se otáčí
Vývojářský tým tentokrát nebyl osamocen, na projektu se
podílel Giroptic, firma vyrábějící techniku pro
pořizování 360° obsahu. Díky této podpoře se VLC chlubí tím, že je prvním z populárních
přehrávačů, jenž tento obsah podporuje. Buď jak buď, zatím stále hovoříme o experimentu. Kdy budou funkce dostupné pro širokou
veřejnost v rámci stabilní větve VLC Media Playeru?
Podporu funkcí na všech platformách sjednotí VLC Media Player 3.0, který by měl
být k dispozici v dohledné době, možná už za pár dní, ačkoli se původní
předpoklad možná naplnit
nepodaří. Plán je takový, že 360° obsah bude podporován rovněž na Androidu, iOS
a konzoli Xbox One. Na mobilech budou k navigaci sloužit integrované
senzory.
Do budoucna máme počítat s tím, že bude VLC podporovat
také soupravy pro virtuální realitu jako Oculus, Daydream nebo Vive. To ale
nebude dřív než v roce 2017. Počítá se též s 3D zvukem.
Zdroj: VideoLAN via MSPoweruser