Vyšla Opera 37. Má nativní blokátor reklam a videa umí zobrazit ve zvláštním okně

Sdílet

 Autor: Redakce

Norští vývojáři právě vydali novou verzi prohlížeče. Opera 37 stojí na stejném základu jako Chrome 50, funkcemi se ale oba browsery liší. Po dnešku pak ještě více, v Opeře se objevily nedávno oznámené novinky z betaverzí, konkrétně blokátor reklamy a popup okna videopřehrávače.

Video v popup okně
Video v popup okně

Pokud Opera na stránce najde video, zobrazí v něm ikonu, která přehrávač přesune do zvláštního okna. To si můžete umístit kamkoliv na plochu, navíc v libovolné velikosti. Takto si do rohu monitoru pustíte zprávy, hokej nebo jiné video, zatímco ve velkém okně můžete pracovat.

 

Integrovaný blokátor reklam je prý šetrnější k operační paměti než Adblock Plus. V základu je vypnutý, musíte jej povolit v nastavení. Od začátku má nastaveny čtyři výjimky, na stránkách Googlu, Facebooku, Yandexu a Baidu reklamy zůstanou. Ostatně právě tyto firmy Operu „živí“.

Výjimky si můžete přidávat i ručně buď přidáním nových řádků v nastavení, nebo jednodušeji kliknutím na štít v adresním řádku. V něm se objeví, kolik reklam se na stránce nachází. Navíc si můžete rovnou otestovat, jak rychle se bude stránka načítat s a bez reklamy. Blokátor je nově dostupný také v Opeře Mini pro Android.

Výjimky pro blokátor reklamSrovnání rychlosti načtení s a bez reklamy
Výjimky pro blokátor reklam | Srovnání rychlosti načtení s a bez reklamy

bitcoin_skoleni

Podle finanční zprávy za rok 2015 má Opera celosvětově 350 milionů aktivních uživatelů. Z toho 80 % jich je na mobilu (280 milionů), 17 % desktopu (60 milionů) a 3 % na ostatních zařízeních.

Zdroj: Opera