Pokud Opera na stránce najde video, zobrazí v něm ikonu, která přehrávač přesune do zvláštního okna. To si můžete umístit kamkoliv na plochu, navíc v libovolné velikosti. Takto si do rohu monitoru pustíte zprávy, hokej nebo jiné video, zatímco ve velkém okně můžete pracovat.
Integrovaný blokátor reklam je prý šetrnější k operační paměti než Adblock Plus. V základu je vypnutý, musíte jej povolit v nastavení. Od začátku má nastaveny čtyři výjimky, na stránkách Googlu, Facebooku, Yandexu a Baidu reklamy zůstanou. Ostatně právě tyto firmy Operu „živí“.
Výjimky si můžete přidávat i ručně buď přidáním nových řádků v nastavení, nebo jednodušeji kliknutím na štít v adresním řádku. V něm se objeví, kolik reklam se na stránce nachází. Navíc si můžete rovnou otestovat, jak rychle se bude stránka načítat s a bez reklamy. Blokátor je nově dostupný také v Opeře Mini pro Android.
Výjimky pro blokátor reklam | Srovnání rychlosti načtení s a bez reklamy
Podle finanční zprávy za rok 2015 má Opera celosvětově 350 milionů aktivních uživatelů. Z toho 80 % jich je na mobilu (280 milionů), 17 % desktopu (60 milionů) a 3 % na ostatních zařízeních.
Zdroj: Opera