Web Graphics Library, které znáte patrně lépe pod zkratkou WebGL, to v lednu dotáhlo do verze 2.0. Projekt, jehož základy vznikly v roce 2006 v Mozille, umožňuje v internetových prohlížečích vykreslovat trojrozměrnou grafiku bez nutnosti opírat se o zásuvný modul. Podporu této technologie WebGL 2.0 uvedl Firefox 51 v lednu.
V polovině března pak Google zdůrazňuje, že WebGL 2.0 podporuje také Chrome od verze 56. Co si lze z jeho sdělení odnést nového? Snad jen že je technologie podporována zatím na sestavách s Windows, macOS a Linuxem, pokud ovšem máte ne úplně starý grafický čip a k němu ideálně ne úplně starý ovladač. Zatím.
WebGL 2.0 nicméně v dohledné době bude podporovat také Chrome na zařízeních s Androidem. Zatím se zdá, že bude novinka aktivována hned ve verzi 58. Podle Googlu nové API rovněž dorovnává OpenGL ES 3.0, které je používáno pro tvorbu her pro smartphony. Google se chlubí, že v tomto testu dosahuje 100% úrovně kompatibility napříč sestavami s grafickými čipy různých výrobců.
Tip: Vyzkoušejte si v podporovaném prohlížeči např. toto demo. Pokud vidíte jen šedou obrazovku, zkuste aktualizovat ovladač. Pokud to nepomůže, zbývá vám jedině pořídit si novější hardware, konkrétně tedy grafickou kartu. Chcete-li zkoumat možnosti technologie, zkuste demo After the Flood, což je vlastně krátká hra.