Z novinek ovšem dle Microsoftu budou těžit jak vývojáři a výrobci zařízení, tak i koncoví uživatelé. Vylepšení totiž zvýší výkon i na low-end zařízeních. Mezi významné novinky, které tohoto dosahují, patří kupříkladu vylepšení u vysokoúrovňových shaderů, kdy lze provádět více grafických operací bez přičinění CPU, zvýšení výkonu se dočká i vyhlazování díky rasterizaci nezávislé na cíli.
Ke zvýšení výkonu i ušetření energie na mobilních zařízeních dojde díky použití „kachličkového“ renderování – překreslují se pouze bloky, stále validní bloky se nezahazují ani nepřepisují. Vývojářům pomůže možnost debuggování (ladění a odstraňování chyb) všech fází shaderů.
Dojde i ke snížení paměťových požadavků, neboť je možné při vykreslování velkého množství vzorků využít náhodného přístupu k datům včetně vyhlazených verzí. Vylepšeno bylo i ovládání bufferů a další vlastnosti, které jsou popsané v detailní specifikaci, která je navíc dále vyvíjena, takže se můžeme dočkat dalších změn a novinek.
Zdroj: Softpedia