V červenci/júlu se s patchem v12694 do známého MMORPG od Blizzardu dostala experimentální podpora DirectX 11. Co přinesla?
- přes příkazovou řádku (-d3d11) či úpravou konfiguračních souborů (do /World of Warcraft/WTF/Config.wtf dopíšete SET gxApi "d3d11") můžete renderer přepnout na Direct3D 11
- kurzor byl zprovozněn přes OpenGL
- můžete zapnout sunshafts (paprsky slunce se ohýbají a odrážejí jako ve skutečnosti)
- zlepšené efekty vody a lávy, můžete hýbat sliderem Liquid Detail, kde hodnota 0 odpovídá základní vodě, hodnota 1 znamená vodu s falešnými odlesky a hodnota 2 vodu se skutečnými odlesky okolního prostředí
Tehdy nebylo možné přesně změřit rozdíl mezi výkonem v DX9 a v DX11, protože tehdejší alpha verze byla plná chyb, které značně zpochybňovaly výsledky. Většina bugů byla ale opravena a s patchem 4.0.1 je DirectX 11 neoficiálně podporován jak v Cataclysm, tak ve WoW.
PCGH přinesl test ve WoW s Radeonem HD 5750. Je vidět, že křivka výkonu je velmi podobná, ale drží se výše, v průměru se dostaneme na hodnotu FPS zhruba o 15 % vyšší. Někde prý výkon poskočil až o 20-60 %. U velkých nárůstů výkonu se spekuluje o použití Compute Shaderu 5.0, který by ulehčil práci procesoru, ale Blizzard se k tomu zatím nevyjádřil.
Zdroj: PCGH