Hry prý budou mít grafiku jako z filmu Avatar – obecněji řečeno, grafika se velmi přiblíží dnešním CGI filmům a lze usuzovat i na velký význam stereoskopického zobrazení. Pokroků se prý dočkáme i v oblastech herní fyziky a umělé inteligence.
Vzhledem k tomu, kdo je autorem výroků o novém Xboxu, je téměř jisté, že AMD bude dodavatelem grafického akcelerátoru pro novou konzoli, stejně jako v případě Xboxu 360. Podle nedávných neověřených zpráv mělo AMD šanci dodávat GPU i pro příští Playstation. Avšak podle rozzuřených reakcí zástupců Nvidie, kteří bohužel nemohli nic sdělit oficiálně, lze předpokládat, že firma z Kalifornie pozice v konzolích opustit nehodlá.
Navzdory rozmachu online distribučních služeb jako Steam od Valve či Origin od EA bude prý next-gen Xbox vybaven optickou mechanikou a hry budou vycházet na blyštivých kotoučích. Microsoft totiž prý nechce znevýhodnit svou konzoli na trzích, kde rychlý přístup k internetu není mezi hráči samozřejmostí. Dovolil bych si ale tip, že optická mechanika může z pozdějších a/nebo levnějších variant zmizet.
Specifikace Xboxu 720 ještě nejsou vytesány do kamene – naopak prý zatím existuje spíše konceptuální představa o jeho schopnostech. Velcí vydavatelé her totiž údajně tlačí na Microsoft, aby vydání odložil na co nejpozději. Investovali totiž hodně peněz a úsilí, aby zjistili, co všechno (letos již šest let starý) Xbox 360 dokáže – a teprve nyní jeho potenciál dokáží plně využít. A tak zatímco v této generaci je Xbox 360 nejstarší (Playstation 3 a Wii vyšly o rok později), Xbox 720 by mohl být vydán až v roce 2014, dva roky po Playstationu 4 a Wii U.
Zdroj: X-bit labs