Xiaomi nenaplnilo očekávání. Možná to urychlí vstup do Evropy

19. 1. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

V roce 2014 bylo čínské Xiaomi na vrcholu. Každé čtvrtletí rychle rostlo a koncem roku napočítalo přes 60 milionů smartphonů prodaných spotřebitelům. Na tomto základě si dal šéf společnosti Lei Jun předsevzetí, že roku 2015 jeho firma prodá 100 milionů telefonů. Už loni na jaře ale plán změnil na 80 až 100 milionů. Jenže ve skutečnosti se Xiaomi sotva přiblížilo spodní hranici.

Xiaomi Redmi 3Xiaomi Redmi 3

Společnost přiznala, že loni prodala přes 70 milionů telefonů. Dle IDC ji předehnali jiní čínští dravci – Lenovo a především Huawei. Lenovo si pomohlo akvizicí Motoroly, ale Huawei roste přirozeně s vlastními telefony řady Mate a svou podznačkou Honor. IDC sice míchá dohromady jablka a hrušky, tj. prodeje spotřebitelům (Apple, Xiaomi) a dodávky do obchodů (všichni ostatní), ale Huawei má takový náskok, že ve skutečných prodejích musí být silnější.

 

bitcoin_skoleni

Xiaomi loni neuvedlo plnohodnotného nástupce své vlajkové lodi Mi 4, to rovněž mohlo přibrzdit plnění plánu. Pokud chce firma dále růst, musí urychlit expanzi na jiné trhy. Zatím se pořád drží především v Asii. Telefony oficiálně prodává v Číně, Indii, Indonésii, Filipínách, Malajsii, Singapuru, Tchaj-wanu a Hongkongu. Loni firma zamířila do Brazílie. Stále však odkládá vstup do Evropy a USA. Její telefony zde sice najdeme, ale neoficiálně dovážené, s komunitní lokalizací a bez podpory tuzemských LTE pásem.

Zdroj: TechCrunch