Yahoo přestalo respektovat Do Not Track. Technologie proti sledování neuspěla

5. 5. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Lze jen těžko rozsoudit, zda iniciativa Do Not Track, která uživatelům prostřednictvím webových prohlížečů dala možnost sdělovat stránkám, že nechtějí být sledováni, byla úspěšná. Ne každá firma nastavení prohlížeče respektovala a přispěl k tomu také Microsoft, když v Internet Exploreru ve výchozím stavu DNT povolil. Nyní Yahoo v nenápadném oznámení sděluje, že už DNT nehodlá respektovat.

Patřilo přitom k prvním velkým firmám, které iniciativu začaly podporovat. Jenže jak poukazuje, technologie se tolik nechytila. Jediný a všemi respektovaný standard nevznikl. Yahoo to zkouší zahrát na to, že uživatelský zážitek považuje za osobní zážitek. Do určité míry má pravdu v tom, že bez sledování se personalizace vytrácí. Horší je, že uživatel nemá možnost volby.

 

ICTS24

Poku se někomu sledování napříč webem nelíbí, má smůlu. Alternativou je vypovědět smlouvu u poskytovatele internetového připojení. Ať už si o postoji společnosti myslíte cokoli, jisté je to, že DNT selhalo. Odcházející Yahoo budiž prvním dostatečným důkazem. Pokud za něj tedy nepovažujete Google, který z reklam žije a uživatelské nastavení vždy ignoroval.

Zdroj: Yahoo via WinBeta