Google samotný zásobuje YouTube spoustou videí, ale většinou jde o reklamy, doplňující informace k článkům nebo záznamy konferencí. Pokud budeme číst mezi řádky původní zprávy, nejsou to specialisté na tvorbu obsahu, ten chtějí přenechat odborníkům. A jak nejlépe podpořit talentované amatéry, než jim zaplatit lepší výbavu (kameru, střižnu…) a propagovat jejich videa.
YouTube už dnes používá finanční model, ve kterém se dělí s tvůrci o příjmy z reklamy. Mají něco přes 10 000 partnerů a v žebříčku Top 100 AdAge.com (nejúspěšnější reklamy) využívá reklamní sítě Googlu a YouTube 94 zástupců.
A jak bude taková produkce YouTube vypadá?
- Záviset bude především na sledovanosti jejich videí, rychlosti růstu, ohlasech uživatelů a produkčních zkušenostech.
- Vybraní partneři budou kontaktováni a bude jim nabídnut formulář pro grantový program.
- Žádosti budou muset obsahovat téma projektu, distribuční a marketingový plán, rozpočet a možnosti pro potenciální inzerenty.
Jestli vám takové ambice chybí, můžete zkusit příští sobotu natočit část filmu pro Ridleyho Scotta.
Zdroj: YouTube blog