Sledovanost YouTube v Česku (kategorie 15–34 let)
Ve věkové skupině 15–34 let je zásah videoportálu nejsilnější a YouTube překonává pouze televize Nova. Podle výzkumu navíc tatáž skupina sleduje tradiční televizi o 49 minut méně než ta, která YouTube nenavštěvuje. Měření rovněž ukázalo, že YouTube není výsadou pouze mladé generace, mezi uživateli je totiž třetina ve věku od 35 do 50 let.
Výzkum byl proveden hlavně kvůli tomu, aby firmám ukázal, že YouTube je vhodným prostředkem pro reklamu. Je levnější a efektivnější. Navíc podle TNS Aisa má neustálý „prime time“, nikoliv jen v osm večer jako u televize. „Doporučovaný poměr investice do YouTube představuje cca 10-15% TV rozpočtu (ve srovnání s TV za poloviční cenu za 1% zásahu). YouTube a TV se doplňují v posílení atributů značky. TV přispívá nejsilněji k budování povědomí, YouTube podporuje zvažování koupě a náklonnost ke značce.“
Zdroj: Google