Hlavní navigace

Za co by Češi nejvíce platili na internetu? Za filmy, sport a koncerty

25. 10. 2012

Sdílet

Zdroj: Redakce

České sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) společně s agenturami Mediascope Europe a IAB Europe uskutečnily výzkum mezi českými a evropskými (z celé EU) uživateli internetu, aby zjistily, za co jsou nejvíce ochotni utrácet. Na síti dnes můžete platit za zpravodajský obsah, videa, hudbu, hazard a další produkty. Po kterém lidé touží nejvíce?

Ochota internetových uživatelů platit předplatné za určitý typ obsahu na internetu v ČR
Ochota internetových uživatelů platit předplatné za určitý typ obsahu na internetu v ČR, zdroj: SPIR, MEdiascope Europe, IAB Europe

Graf ukazuje, že nejvíce z nich chce platit za filmy, přenosy koncertů a sportovních utkání. Velmi výrazné rozdíly ale pozorujeme u odlišných platforem. Možná se to liší měřeným vzorkem nebo obecnou náturou uživatelů, ale lidé s osobními počítači, mobily i tablety mají jiné priority.

Kupříkladu na počítači zajímají zpravodajské weby jen 11 % uživatelů, zatímco na mobilech a tabletech přibližně třetinu. Koncerty zase více táhnout tabletáře, sport naopak uživatele mobilů. Přesto musíme brát čísla SPIRu s rezervou. Ankety se zúčastnilo 982 uživatelů počítačů, 294 mobilů a jen 53 tabletů. Promítnout tato čísla na více než 6 milionů surfařů v Česku by bylo bláhové, přesto se trend vyrýsoval jasně – chceme platit za video.

MMF24

 

Na spir.cz dále najdete porovnání s celou EU (obecně jsou Češi ochotni platit častěji) a také, co uživatelé na internetu nejčastěji dělají. Vede e-mail (denně 92 % lidí).