Další čtvrtletní pohled na vývoj tržních podílů mobilních operačních systémů naznačuje něco, co naťukly reporty o prodejích Lumií v posledních třech měsících loňského roku. Ty se během navzdory vánočnímu nákupnímu šílenství prodávaly hůř, nikoli lépe než do té doby. Joe Belfiore z Microsoftu po odhalení kontroloval tím, že se aktivace během svátků meziročně zdvojnásobily.
Tip: Podle Microsoftu se telefony s Windows Phone prodávají lépe než iPhone již ve 24 zemích
Trh každopádně naznačil, že o stávající dlaždicové telefony už větší zájem nebude. Potvrzuje to statistika od společnosti Kantar Worldpanel ComTech. V prvním čtvrtletí tohoto roku Windows Phone čelila klesajícímu zájmu v pětici klíčových trhů, kde se jim do té doby dařilo velmi dobře. Kantar Worldpanel těžký start v novém roce odůvodňuje novou konkurencí v segmentu nejlevnějších smartphonů s Androidem, ať už od Motoroly, LG nebo Samsungu.
Domnívám se, že nižší zájem mohla způsobit také stárnoucí Windows Phone 8. Tři menší oživení v průběhu roku nejsou tím, co by výrazně nakoplo trh. Ten naopak čekal na pořádnou porci novinek, kterou přinesou Windows Phone 8.1. Právě na ně také mnozí zájemci o nákup nového telefonu mohli čekat.
Lépe se naopak vedlo Applu, jenž předvedl solidní výkon s iPhonem 5S, a to v Evropě, Austrálii a v Japonsku. Když zůstaneme v Evropě, zdejší mobilní ekosystém ovládá Android se 70,7% podílem. Na Apple připadá slušných 19,2 % a na Windows Phone zbývá 8,1 %. Meziročně si tedy dlaždice polepšily.
Evropská pětka* | 1. čtvrtletí 2013 | 1. čtvrtletí 2014 | Změna** |
Android | 69,2 % |
70,7 % | 1,5 |
BlackBerry | 2,6 % |
1,1 % | -1,6 |
iOS | 19,1 % | 19,2 % | 0,1 |
Windows Phone | 6,5 % | 8,1 % | 1,6 |
Ostatní | 2,6 % | 0,9 % | -1,7 |
*Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko, Itálie | |||
USA | 1. čtvrtletí 2013 | 1. čtvrtletí 2014 | Změna** |
Android | 49,3 % | 57,6 % | 8,3 |
BlackBerry | 0,9 % | 0,7 % | -0,2 |
iOS | 43,7 % | 35,9 % | -7,8 |
Windows Phone | 5,6 % | 5,3 % | -0,3 |
Ostatní | 0,5 % | 0,4 % | -0,1 |
**Změna je vyjádřena v procentních bodech |
Zdroj: Kantar Worldpanel