Zájem o Windows Phone byl v Evropě v prvním čtvrtletí nižší, Apple posílil

29. 4. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Další čtvrtletní pohled na vývoj tržních podílů mobilních operačních systémů naznačuje něco, co naťukly reporty o prodejích Lumií v posledních třech měsících loňského roku. Ty se během navzdory vánočnímu nákupnímu šílenství prodávaly hůř, nikoli lépe než do té doby. Joe Belfiore z Microsoftu po odhalení kontroloval tím, že se aktivace během svátků meziročně zdvojnásobily.

Tip: Podle Microsoftu se telefony s Windows Phone prodávají lépe než iPhone již ve 24 zemích

Trh každopádně naznačil, že o stávající dlaždicové telefony už větší zájem nebude. Potvrzuje to statistika od společnosti Kantar Worldpanel ComTech. V prvním čtvrtletí tohoto roku Windows Phone čelila klesajícímu zájmu v pětici klíčových trhů, kde se jim do té doby dařilo velmi dobře. Kantar Worldpanel těžký start v novém roce odůvodňuje novou konkurencí v segmentu nejlevnějších smartphonů s Androidem, ať už od Motoroly, LG nebo Samsungu.

 

Domnívám se, že nižší zájem mohla způsobit také stárnoucí Windows Phone 8. Tři menší oživení v průběhu roku nejsou tím, co by výrazně nakoplo trh. Ten naopak čekal na pořádnou porci novinek, kterou přinesou Windows Phone 8.1. Právě na ně také mnozí zájemci o nákup nového telefonu mohli čekat.

ICTS24

Lépe se naopak vedlo Applu, jenž předvedl solidní výkon s iPhonem 5S, a to v Evropě, Austrálii a v Japonsku. Když zůstaneme v Evropě, zdejší mobilní ekosystém ovládá Android se 70,7% podílem. Na Apple připadá slušných 19,2 % a na Windows Phone zbývá 8,1 %. Meziročně si tedy dlaždice polepšily.

Evropská pětka* 1. čtvrtletí 2013 1. čtvrtletí 2014 Změna**
Android 69,2 %
70,7 % 1,5
BlackBerry 2,6 %
1,1 % -1,6
iOS 19,1 % 19,2 % 0,1
Windows Phone 6,5 % 8,1 % 1,6
Ostatní 2,6 % 0,9 % -1,7
*Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko, Itálie
USA 1. čtvrtletí 2013 1. čtvrtletí 2014 Změna**
Android 49,3 % 57,6 % 8,3
BlackBerry 0,9 % 0,7 % -0,2
iOS 43,7 % 35,9 % -7,8
Windows Phone 5,6 % 5,3 % -0,3
Ostatní 0,5 % 0,4 % -0,1
**Změna je vyjádřena v procentních bodech

Zdroj: Kantar Worldpanel