Hlavní navigace

Co s tarifem po úmrtí účastníka? Hlavně smrt nahlásit operátorovi

15. 2. 2018

Sdílet

Zdroj: Redakce

Český telekomunikační úřad v aktuální monitorovací zprávě uvádí, že se mu množí stížnosti pozůstalých na vyúčtování ceny služeb elektronických komunikací, které již zemřelý nemohl využít. Zkrátka jestli musíte po blízkých platit účty i za dny, když už byli mrtví. Na to má zákon i ČTÚ jednoznačnou odpověď – NE. Smlouva úmrtím účastníka zaniká, ale poskytovateli služeb musíte tuto skutečnost oznámit, protože on sám nemůže zjistit, že mu klient zemřel. Přesný postup je uvedených ve smluvních podmínkách. „Zpravidla bude poskytovateli postačovat předložení úmrtního listu zemřelého či jiné věrohodné doložení jeho úmrtí. Smlouva pak skončí zpětně ke dni úmrtí účastníka. Vyúčtování ceny služeb vystavená po tomto datu jsou stornována,“ píše ČTÚ. Jak úřad doplňuje, poskytovatelé často umožňují, aby smlouva přešla na pozůstalé. Typicky půjde o služby psané na jednu osobu, které ale využívá celá domácnost. V případě elektronických komunikací může jít o připojení k internetu, pevnou telefonní linku nebo televizní služby. V takovém případě původní smlouva zanikne a okamžitě se sjedná nová.