Hlavní navigace

Žebříček grafických karet v Project Cars a War Thunder 1.51

18. 8. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Project Cars byly velmi očekávaným herním projektem. Hodně udělaly obrázky a videa z ještě neuvedené hry, jež navodily dojem, že se bude jedna o závodní hru s nejrealističtější grafikou. Výsledek je, jak už tomu tak bývá, o něco horší. Zatímco modely aut a často i samotná trať vypadají bezvadně, efekty kaluží nebo světel v hustém dešti jsou naprosto úžasné, blízké okolí trati a třeba diváci už tak skutečně rozhodně nevypadají. I největší škarohlíd však musí uznat, že pokud Project Cars nejsou nejlépe vypadající závodní hrou současnosti, jsou přinejmenším na špičce.

Zakopaný pes je ale jinde. A to ve výkonu hry na PC. A zejména na počítačích vybavených grafickými kartami s GPU AMD Radeon. AMD se při květnovém uvedení hry hodně rozhořčovala – přece jen kombinace loga Nvidia při spuštění hry a toho, že kupříkladu GeForce GTX 960 předčila Radeon R9 290 (viz třeba test na TechSpotu záhy po vydání hry), byla asi trochu silná káva. Diskuze se začaly plnit teoriemi o sponzoringu Nvidie, zapojení PhysX i divočejšími konspiračními teoriemi. Vývojářské studio Slightly Mad Studios na všechna tato obvinění reagovalo v jednom krátkém článku na webu Gamasutra.com.

Ve hře testujeme od patche 2.5 (současnou verzí 3.0 bylo otestováno jen šest naposledy testovaných karet – R7 370 2GB, HD 6950, R9 280X, GTX 480, GTX 660 a GTX 750 Ti). Všechny Radeony jsou měřeny s Catalyst 15.7 nebo novějším, GeForce pak povětšinou na ovladači 353.30. Parametry použitých karet najdete v poslední recenzi grafik R9 Fury (X). Aby to bylo zajímavější, přidal jsem opět nějaké karty z minulých generací – tentokrát Radeon HD 6950 (Cayman) a GeForce GTX 480 (Fermi).

Naopak se mi už nepodařilo otočit tu na test R9 295 X2, R9 285 a 2GB varianty R7 260X a 265. Tonga je ale asi dobře zastoupena Radeonem R9 380.

V Project Cars používáme vlastní 75sekundový záznam na trati s lesnatým okolím (Cadwell Woodland) a především za bouřky. Používáme maximální detaily, z nabízených druhů vyhlazování pak MSAA 4×. Zvolené nastavení vidíte na screenshotu níže.


Minimální fps v 1920 × 1080 px

Minimální fps ve 2560 × 1440 px

Minimální fps v 3840 × 2160 px

Zajímá-li vás škálování výkonu CPU v Project Cars, mrkněte na test obsahující 14 procesorů z posledních několika generací Intelu i AMD.

Pokud jste někdo víte, jak se dostat k souboru s uloženým záznamem, napište prosím do diskuze. Rád jej nasdílím pro případné porovnání výsledků.

Project Cars

War Thunder 1.51

S War Thunder je to taky veselé. Alespoň z pohledu pravidelných testů grafických karet. Zatím jsem nepřišel na žádnou možnost, kterak „zakonzervovat klienta“ na nějaké verzi (podobně jako WoT) a moci tak srovnávat nově vydané karty třeba s grafikami již před rokem vrácenými. 

Jak víte, od verze 1.45 jsme začali používat místo replaye integrovaný benchmark (režim Tank Battle). Ten je neměnný napříč microaktualizacemi, bohužel byly výsledky zcela změněny v 1.47 (nejspíše dané změnami na mapě Polsko, možná i dalšími nepopsanými optimalizacemi vykreslování enginu). Všechny výsledky níže ale pochází z jediné verze (1.51) a jsou tedy zcela porovnatelné.

Zajímavosti o enginu a detailní rozbor hry jsme vám přinesli loni v létě. Teď už vás čeká jen porovnání v aktuální verzi (1.51) a s aktuálními grafickými kartami a jejich ovladači. A je pravděpodobné, že zanedlouho už opět nebude možné výsledky snadno přidávat, neboť Gaijin oznámil, že v aktualizaci 1.53 přejde na PBR (Physically Based Rendering).

    

    

 

ICTS24

V následujícím článku se ve stejné sestavě grafických karet podíváme na výkon ve hrách GTA V a Witcher III: Wild Hunt (1.06). A také na to, jak započítání tří těchto novějších her (bez hodně vybočujících Project Cars zamíchá se shrnujícími grafy s průměrem napříč tentokrát už 19 tituly.