Dosud museli poskytovatelé při jakékoliv změně smluvních podmínek měsíc dopředu informovat zákazníka a říci, co přesně se změní. Poskytovatel musel také vydat poučení o právech na odstoupení od smlouvy. Zákazník měl čas na rozmyšlenou, aby se rozhodl, zdali bude v odebírání služeb pokračovat, nebo bez sankcí za předčasné ukončení smlouvy odstoupí.
Podle novely bude muset operátor i nadále měsíc dopředu informovat o změně smluvních podmínek, ale nově už ne konkrétně kterých. Bude na zákazníkovi, aby si oba dokumenty s desítkami stran porovnal. Podat poučení o možnosti odstoupit od smlouvy pak poskytovatel bude muset jen v případě, když uzná, že jsou změny smluvních podmínek podstatné (změna cen, jejích výpočtů, reklamací…).
Znevýhodněni ale nebudou jen ti, kteří mají podepsánu smlouvu na dobu určitou a při předčasném odstoupení by museli platit sankce. Novela omezí i zákazníky se smlouvami na dobu neurčitou. Pokud zákazník nebude s novou smlouvou souhlasit, nebude moci odstoupit k datu účinnosti změn, ale bude muset podat standardní výpověď. Tudíž bude dočasně pokračovat za pro něj nevýhodných podmínek až do konce výpovědní doby.