Jde o pětici čipů rodiny Bay Trail-I, které jsou určené pro průmyslové nasazení a směřovat by mohly třeba i do automobilů, dále z rodiny Bay Trial-M jedno Pentium a tři Celerony pro notebooky (ty již známe) a nakonec tři čipy Bay Trail-D. Ty jsou určené pro desktop – lépe řečeno kompaktní PC a třeba mini ITX desky (první vlaštovky již byly vidět na Computexu). Čistě teoreticky by mohly objevit třeba i v příští generaci mini PC NUC.
Všechny uniknuvší parametry můžete nalézt přímo v originální tabulce. Jak vidíte, desktopový Silvermont poběží v čtyřjádru Pentium J2850 až na 2,41 GHz s TDP 10 W, do čehož se ještě vejde grafické jádro taktované na 792 GHz. To má být odvozeno z Ivy Bridge a počet EU má dle starších údajů čítat čtyři. V „jéčkové“ desktopové řadě budou dále dva Celerony, přičemž J1850 je také čtyřjádro (2 GHz) a J1750 je dvoujádro na 2,41 GHz. Čipy Bay Trail by dle strších informací měly mít i turbo, o tom však v tabulce není řeč.
Čipy Bay Trail-M mají většinou TDP 7,5 W a volitelné SDP 4,5 W, a to včetně 1,6 GHz čtyřjádra Celeron N2910 a 2 GHz čtyřjádra Pentium N3510 (což dle mého názoru není vůbec zlé). Dvoujádro N2805 ale bude mít spotřebu redukovanou: TDP je stanoveno jen na 4,5 W a SDP může být limitováno na pouhých 2,5 W. Stále přitom jde o „horší“ čipy pro netbooky, nikoliv o čipy pro tablety a telefony, u nichž lze čekat ještě větší úspornost.
Industriální řada čítá pět procesorů: Atom E3840 je čtyřjádro s taktem 1,91 GHz a 10W TDP, pod ním se nachází trojice dvoujader E3823, E3822 a E3821 se snižujícími se takty CPU i GPU (a také postupně snižovaným TDP: 8, 7, 6 W), a nakonec se v tomto segmentu jako v jediném urodilo i jedno jednojádro: Atom E3810 s taktem 1,46 GHz, grafikou na 400 MHz a TDP 5 W.
Procesory Bay Trail-I mají jednou zvláštnost, která se v tabulce ukrývá pod oním údajem „ISG“. Jde o garanci dlouhodobé dostupnosti těchto modelů, a to údajně až po sedm let. Kupříkladu výrobce automobilů na čipu tedy může směle postavit systémy vozu, který se bude vyrábět řadu let. Všimněte si, že tato politika bude platit i pro desktopový Celeron J1850 a notebookový Celeron N2910.
Slajdy k 22nm Atomům Bay Trail
O obecných vlastnostech čipů Bay Trail, jak je známe z různých úniků, jsme již psali v minulosti (zde a zde). Tento týden se také objevily první benchmarky naznačující, že výkon na takt by mohl být víc než slušný. Bay Trail zdá se představuje významnou hrozbu nejen pro Temash a Kabini od AMD, ale i pro nejrůznější mobilní a embedded čipy SoC na bázi architektury ARM.
Zdroj: Expreview