Reklamy na webu blokuje 200 milionů lidí, v Česku každý devátý uživatel

11. 8. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Společnost PageFair společně s Adobe zkoumala, jak ve světě roste počet uživatelů, kteří blokují reklamu. Ještě v lednu 2010 bylo na celém světě 21 milionů uživatelů blokovacích doplňků, letos v červnu je to už 198 milionů, přičemž oproti minulému roku jich je o 41 % více. PageFair odhaduje, že provozovatelé webů kvůli tomu letos přijdou o 22 miliard dolarů. Z jednoho uživatele by tak za rok dostali až 110 dolarů.

Blokování reklamy ve světě
Blokování reklamy ve světě 

Jak moc jsou čísla vycucaná z prstu, asi nezjistíme. Lepší monitoring ale není dostupný. V Česku podle analýzy blokuje reklamu 11 % uživatelů. Na Slovensku 9 %, což je nejméně z celé Evropy. Nejhorší je situace v Řecku (37 %) a Polsku (35 %).

Naměřená čísla to pro web obecně. Různé typy stránek – a tedy i návštěvníků – mají různé návyky. Celosvětově jsou „nejohroženější“ herní weby, kde podíl adblocků činí 26,5 %. Následují sociální sítě (19,1 %) a magazíny o technologiích (17 %). Na Cnews.cz je podíl Adblocků asi čtvrtinový.

Z oněch 198 milionů desktopových uživatelů blokujících reklamu jich 126 milionů používá Chrome, 48 milionů Firefox a 9 milionů Safari. Na zbytek prohlížečů včetně IE připadá 15 milionů uživatelů.

Data nebudou moc přesná, což dokazuje slovenský výkyv
Data nebudou moc přesná, což dokazuje slovenský výkyv

V budoucnu bude čím dál větší roli hrát blokování na mobilech a tabletech. Dnes mají chytré placky na svědomí 38 % webového provozu a podle PageFair dorovná desktopy na konci příštího roku. Třiapadesát procent mobilistů blokujících reklamu používá Chrome, 40 % Firefox. PageFair se obává nástupu iOS 9, kde Safari rovněž bude umět blokovat reklamu. Upozorňuje i na alternativní prohlížeče jako Maxthon nebo UC Browser, které mají adblock aktivovaný ihned po instalaci.

 

bitcoin školení listopad 24

Zajímavé jsou důvody, proč lidé adblocky používají. Nevede množství reklam, to kritizuje jen 41 % uživatelů. Polovině lidí se ale obává, že bez adblocku nejsou jejich osobní data v bezpečí. Desetině lidí vadí špatné cílení reklam (nevhodné bannery). Každý devátý kategoricky adblock odmítá.

Zdroj: PageFair