Loni se prodalo 215 milionů televizorů a Samsung je již 14 let jejich největším výrobcem

2. 3. 2020

Sdílet

Samsung je již 14 let v čele prodejů televizorů. V roce 2006 totiž přeskočil Sony a od té doby už první místo nepustil. V té době bylo v první desítce dokonce několik japonských značek, ale ty už nahradila Čína. Samsung sice za poslední roky lehce poklesl a nyní drží 19,8 % trhu (za rok 2019), stále má velký náskok před LG a TCL. Těmto dvěma zmíněným statistiky přisuzují druhé a třetí místo, přičemž LG je podle IHS Market opět druhé (loni se druhým místem chlubilo TCL, které ale vyrábí i pro jiné značky, což celou statistiku může zkreslovat). Následují značky HiSense a Xiaomi, které hodně vyrostlo.  

Pokud bychom ale místo počtu prodaných kusů (resp. shipments – kusů dodaných do obchodů) brali v potaz zisk, tak tam tradiční značky vedou s větším náskokem. Samsung má témeř třetinu koláče, LG šestnáct procent a Sony necelých deset. Japonci tedy příliš televizorů neprodávají, ale mají velkou marži.

bitcoin školení listopad 24

Naopak čínské značky bojují hlavně cenou. Může to být i tím, že tradiční značky dominují více u dražších a větších úhlopříček. Ve statistice zcela chybí značky jako Panasonic či Philips, jejichž tržní podíl je pod pět procent. Opět jde ale o výrobce, kteří se zaměřují na dražší televizory.

Za celý loňský rok se prodalo zhruba 215 milionů televizorů, z toho Samsung dodal 42 milionů televizorů, LG 26 milionů, TCL podle grafu 20 milionů (ale ve vlastní zprávě se chlubí číslem 32 milionů).

Autor článku

Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.