Yahoo se nelíbí dohoda s Microsoftem. Chce se znovu prosadit ve vyhledávání

18. 2. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

V roce 2010 Yahoo nahradilo vlastní vyhledávač Bingem. V té době pouze v USA. Navenek sice hledáte prostřednictvím Yahoo, ale výsledky hledání pochází z Microsoftu. Partnerství dvě firmy nedomluvily na žádnou kratší dobu než na rovných 10 let. To je ve světě informačních technologií dlouhá doba. Když do vedení Yahoo nastoupila Marissa Mayer, netajila se tím, že se jí dohoda příliš nezamlouvá. Firma z ní neprofitovala a tržní podíl vyhledávače poklesl.

Tip: Palec nahoru pro Marissu Mayer. Zapojuje se do diskusí na Twitteru

Mayer se snaží zuby nehty zpomalit nasazení Bingu. Volbu ředitele Microsoftu považuje za opodstatněný důvod, proč pozastavit implementaci v Hong Kongu a Tchaj-wanu. K tomu došlo na podzim a krok jen naznačuje nespokojenost Yahoo, resp. jeho nové velitelky. Ta by chtěla znovu soupeřit s Bingem a Googlem. Vyhledávač je důležitý z hlediska příjmů, přičemž Yahoo bývalo důležitým členem vyhledávací skvadry.

V prosinci 2013 se zjistilo, že 31 % svých čtvrtletních příjmů společnost inkasuje od Microsoftu. Dohoda ho samozřejmě něco stojí, zadarmo ani kuře nehrabe. Veřejně přitom Yahoo dříve přiznalo pouze 10 %. Redmondští firmě pro uklidnění nabídli aspoň něco, aby byla spokojená. Loni na jaře oba giganti podepsali ujednání, kde Microsoft svému partnerovi garantuje vyplácení podílu z příjmu za každé hledání. Dohoda platí až do letošního března.

 

Podle Re/code Mayer potají dala zelenou dvěma iniciativám, aby se spoelčnost vzchopila. Všechny snahy chce sjednotit do jediného plánu, kterému se přezdívá tři S: Stream, ShoppingSearch. Yahoo se zřejmě zaměří rovnou na mobily a kontextuální hledání. Dotazy by nebyly zastoupeny klíčovými výrazy, které uživatel zadává ručně, ale okolními podněty. Když se firma vyhne klíčovým slovům, ocitne se mimo dohodou s Microsoftem.

ICTS24

Dlouhodobým cílem je zbavit Yahoo závislosti na upadajícím byznysu založeném na prostém zobrazování reklam. Raději chce vyhledávání s dynamicky nalezenými reklamami. S tím má pomoci vyvíjené kontextuální vyhledání. Informace jsou zatím docela mlhavé, ale výsledků se během několik měsíců snad dočkáme. Pak uvidíme, jak se Yahoo hodlá vrátit do hry.

Zdroj: Re/code via ZDNet