YouTube investuje 5 milionů dolarů do mladých filmařů

14. 7. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Největší video portál světa je každou minutu bohatší o 24 hodin materiálu. Mezi takovým množstvím klipů se musí nacházet spousta talentovaných tvůrců, které chce Google podporovat grantovým programem. Investuje celkem pět milionů amerických dolarů.

Google samotný zásobuje YouTube spoustou videí, ale většinou jde o reklamy, doplňující informace k článkům nebo záznamy konferencí. Pokud budeme číst mezi řádky původní zprávy, nejsou to specialisté na tvorbu obsahu, ten chtějí přenechat odborníkům. A jak nejlépe podpořit talentované amatéry, než jim zaplatit lepší výbavu (kameru, střižnu…) a propagovat jejich videa.

YouTube už dnes používá finanční model, ve kterém se dělí s tvůrci o příjmy z reklamy. Mají něco přes 10 000 partnerů a v žebříčku Top 100 AdAge.com (nejúspěšnější reklamy) využívá reklamní sítě Googlu a YouTube 94 zástupců.

A jak bude taková produkce YouTube vypadá?

ICTS24

  • Záviset bude především na sledovanosti jejich videí, rychlosti růstu, ohlasech uživatelů a produkčních zkušenostech.
  • Vybraní partneři budou kontaktováni a bude jim nabídnut formulář pro grantový program.
  • Žádosti budou muset obsahovat téma projektu, distribuční a marketingový plán, rozpočet a možnosti pro potenciální inzerenty.

Jestli vám takové ambice chybí, můžete zkusit příští sobotu natočit část filmu pro Ridleyho Scotta.

Zdroj: YouTube blog